تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/12/28 - 07:14
کد خبر: 499513

نگاهی بر تازه‌ترین تحولات جنگ غزه؛

دیده‌بان حقوق بشر تحریم رژیم صهیونیستی را خواستار شد/ سازمان ملل کمک به اسرائیل را شرکت در نسل کشی دانست

دیده‌بان حقوق بشر تحریم رژیم صهیونیستی را خواستار شد/ سازمان ملل کمک به اسرائیل را شرکت در  نسل کشی دانست

در پی جنایات بشری اسرائیل علیه مردم بی پناه غزه مقامات سازمان ملل از شرکت‌های نفتی تقاضا کردند که به رژیم صهیونیستی نفت نفروشند،

به گزارش گروه بین‌الملل «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در پی اقدامات جنایتکارانه و ضد بشری رژیم غاصب صهیونیستی ۲۵ انجمن حقوق بشری و سازمان امور بشر دوستانه در بیانیه مشترکی از کشورها خواستند از نفوذ خود برای برقراری آتش بس در نوار غزه استفاده کرده و اولویت را به ارسال زمینی کمکهای بشر دوستانه به نوار غزه محاصره شده بدهند که از بیش از پنج ماه قبل در معرض بمباران مستمر است. 


چند تن کمک ارسال شدند علاوه بر این عملیاتهای بازگشایی هلی برن خطر بزرگی را برای جان غیر نظامیانی که  کامل گذرگاه‌های رفع کرم ابو سالم بیت حانون و المنظار و لغو محدودیت های آنها استفاده کند.

تحریم اسرائیل 

دیده بان حقوق بشر تحریم رژیم صهیونیستی را خواستار شد سعی در دریافت کمک ها دارند ایجاد میکند. همچنین این نهادها تأکید کردند برخی کشورهایی که به تازگی عملیات‌های هلی برن انجام دادند، سلاح نیز در اختیار مسئولان اسرائیلی قرار می‌دهند که از جمله آنها آمریکا، انگلیس و فرانسه هستند.

این کشورها نمی‌توانند از کمک رسانی ها برای امتناع از عمل به مسئولیت‌ها و وظایف خود در قوانین بین المللی از جمله جلوگیری از وقوع جنایات فجیع استفاده کنند.نهادهای امضا کننده این بیانیه تاکید کردند این کشورها به تازگی از تلاش‌های خود برای ایجاد مسیری دریایی از قبرس شامل احداث بندری شناور در سواحل غزه خبر دادند که طی چند هفته آتی با تمام ظرفیت خود کار نخواهد کرد و این در حالی است که خانواده ها در غزه گرسنه هستند و نمی توانند منتظر  به دنبال قساوت‌های صهیونیست ها در جنگ غزه علیه ملت فلسطین سازمان دیده بان حقوق بشر تأکید کرد که رژیم صهیونیستی باید تحریم شود.

این سازمان اعلام کرد باید رژیم صهیونیستی تحریم شود و برای این رژیم سلاح ارسال نشود تا به دستورات دادگاه بین المللی کیفری مبنی بر اجازه به ورود کمک های بشر دوستانه برای مردم نوار غزه عمل کند.

در همین حال وزارت بهداشت غزه آمار قربانیان تجاوز صهیونیست‌ها به غزه از ۱۵ مهر را ۳۱ هزار و ۶۴۵ به گزارش ایسنا، این سازمانهای حقوق بشری در بیانیه خود تأکید کردند کشورها نمیتوانند پشت عملیات‌های هلی برن و تلاش‌ها برای ایجاد مسیری دریایی پنهان شده و دچار این توهم شوند که برای حمایت از نیازها در غزه آنچه را لازم بوده، انجام داده اند..

مسئولیت اصلی آنها جلوگیری از وقوع چنین جنایات فجیعی و اعمال فشار سیاسی مؤثر برای توقف بمباران مستمر و برچیدن محدودیتهایی است که مانع شهید و ۷۳ هزار و ۶۷۶ مجروح اعلام کرد.
 
تشییع جنازه ۱۵ نفر از یک خانواده در غزه  از دسترسی ایمن به کمک ها میشود. نهادها و سازمانهای یاد شده در بیانیه مشترک خود اعلام کردند که در عملیاتهای هلی برن به اندازه انتقال زمینی نمیتوان کمک رسانی کرد، در حالی که یک کاروان شامل پنج دستگاه کامیون است که هر کدام می توانند حدود ۱۰۰ تن کمکهای حیاتی را انتقال دهند، در هر یک از عملیاتهای هلی برن اخیر تنها  در پی حمله اسرائیل به اردوگاه «نصیرات» در نوار غزه ۱۵ نفر از یک خانواده شهید شدند.
 
اجساد این افراد با یک کامیون بزرگ تشییع و به خاک سپرده شدند. از سوی دیگر هلال احمر فلسطین خاطرنشان کرد که تا کنون بیش از ۲۸ کودک در غزه به دلیل کم آبی و سوء تغذیه جان خود را از دست داده اند. 
 
تجهیز زیر ساختهای دریایی و زمینی بمانند. این نهادها در ادامه نیز تأکید کردند که از سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه انتظار دارند فورا از نفوذ خود برای برقراری آتش بسی فوری ملزم کردن مسئولان اسرائیلی به لغو تحریم عامدانه کمک‌های حیاتی در سراسر نوار غزه انجام دهند. 

تظاهرات علیه جنایات وحوش صهیونیست

هزاران تن از حامیان فلسطین در تداوم اعتراض علیه جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه به همراه فعالان ضد نژادپرستی و مخالفان اسلام هراسی در سه شهر لندن گلاسکو و کاردیف تظاهرات کردند. 

 جرمی کوربین رهبر سابق حزب کارگر انگلیس و از چهره های سرشناس ضد اسرائیلی در این تظاهرات حضور داشت و به همراه سایر شرکت کنندگان شعار نوشته بزرگی را حمل می کرد که روی آن نوشته بود: «نه به اسلام هراسی» 

به گزارش ایرنا، شرکت کنندگان در پایتخت انگلیس ابتدا مقابل ساختمان وزارت کشور تجمع کرده و ضمن سردادن شعارهایی علیه فاشیسم و نژادپرستی تصریح کردند که اجازه نمی دهند افراطی ها موجب شکاف در جامعه شوند.

آنها شعار نوشته هایی در دست داشتند که روی آنها نوشته بود نه به فاشیسم»، «نه به نژادپرستی» و «نازیسم سخنرانان سپس با ایراد سخنانی مقابل خیابان داونینگ استریت نخست وزیر و اعضای دولت انگلیس را به دلیل برخورداری از مواضع نژاد پرستانه و ضد اسلامی محکوم کردند. آنها همچنین خواستار توقف حمایت لندن از رژیم جنایتکار صهیونیستی شدند.

دولت انگلیس به عنوان یکی از حامیان اصلی رژیم صهیونیستی با چشم پوشی از کشتار مردم مظلوم و بی گناه فلسطین یا برقراری آتش بس فوری در غزه مخالف معتقد است که چنین اقدامی باعث جسورتر شدن مقاومت فلسطین خواهد شد این در حالیست که رژیم صهیونیستی با حمایت تمام قد غرب و برای تلاقی حملات غافلگیر کننده نیروهای مقاومت کشتار گسترده ای را در غزه به راه انداخته است.

این رژیم تمام گذرگاه های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. اساس گزارشها، تاکنون افزون بر ۳۱ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۷۲ هزار نفر دیگر مجروح شده اند.  دیگر تکرار نخواهد شد. حامیان فلسطین نیز پرچم این کشور را در میان تجمع کنندگان به اهتزاز در آورده و و شعارهایی را در خصوص عدالتخواهی پایان  نظام آپارتاید توقف فوری جنگ و برقراری آتش بس در غزه سردادند.

آنها که برای بیست و دومین هفته متوالی در لندن تظاهرات میکردند تاکید داشتند تا زمانی که کشتار مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین جریان دارد به اعتراضات خود ادامه می دهند. افراد حاضر در این تجمع پس از نمایش بر اعتراضات خود به سمت دفتر نخست وزیر انگلیس راهپیمایی کردند. 
 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top